Vistas de página en total

Powered by website analytics technology.

lunes, 16 de junio de 2008

El Cazaor de Cordobeyos


El cazaor de cordobeyos.

Razones y disculpes son lo mesmo. Irónicamente, unes suenen y train a les otres y el procesu de comprendoria de too ello, de non ser ún llistu, espurre hasta lo infinito neto que roldana que xira col envís de sacar agua en pozu ensucho. Y Mengue nun necesitaba nin unes nin otres p'axustar cuentes col poder.

Deque tenía alcordanza sabía lo que quería pa realizase nel mundu. Claro como l'agua cristalino que tenía de ser "potesti" de la "Civilia", el grupu d'élite d'ésta que curiaba del orde público. Naide como ellos pa facelo guardar. Tenía conocíos de la escuela qu'acabaren na Civilia, sí. Xusto aquéllos que nun valíen pa otra cosa que dirixir el tránsitu rodao, cobrar portalgos del tráficu o, les más les veces, embarazar a la xente con petición de cédules, papeles, permisos o xustificantes que, too en xunto, valía-yos pa sentise importantes énte los sos iguales. Los despreciaba.

Por embargu, los amigos teníalos na Potestes. Ellos, y namái qu'ellos, facíen de la Civilia un cuerpu dignu de respetar. Siempre refervió pola idea de vistir los rescamplantes correaxes de los "potesti". Portar armes. Participar na investigación de lo criminoso. Ser un potesti yera lo que más quería. Lo único pa lo que valía. El finxu en que sofitar la vida. Tola vida.

Cuando 'l Ministeriu de lo Criminoso aprebó la ufierta añal pa ingresar por oposición na Potestes de la Civilia y, darréu d'ello, el Voceres Oficial espublizó l'apertura del plazu de venti díes pa interesar l'ingresu, el primeru en presentar l'oficiu d'almisión, amás del pagu de la tasa 075, foi Mengue. Y la oposición nun podía ser mui aquéllo. Daveres, la cosa tratábase más de güevos que de fueros. Arreblagar l'ensame prebes físiques yera lo importante. El pilancu yera l'amosar. L'amosar lo muncho burru que se yera, lo grandísimu castrón que podríes ser, l'inmedible amor a la Patria del Felechu. Un potesti nun necesitaba saber la regla de tres o calcular un porcentaxe: pa eso yá taben los potestimínor, los miembros de la Faza Almininistrativo de la Civilia. Y tampoco necesitaba saber de tránsitu o d'ordenances fiscales, pa eso taben los despreciaos civili.

Con estos camientos, y estruciendo 'l porcono tetrabric de vinu que mercare cola caridá de los comunes, Mengue sapozó un migayu más nel mayor desesperu y rensía. Nun yera potesti. Nin siquier un putu civili. Nun yera otra cosa qu'un desfechu humano con información inútil. Menos qu'una daquelles chalanes que vía mecer en puertu porque élli fundía nun mar, pero de mierda, al debalu de la vida, n'inminente acabación. Tantu enfotu pa, acabu, nun ser nada na vida.

Peslló los güeyos pa vese na milicia obligatorio: l'unicu sitiu en qu'acancalló el poder d'un arma. El llugar en que-y enseñaren daqué sobre la química de la muerte. Nel que supo del orde y l'honor. Venti meses de gloria y la patada en culu del fin del serviciu. La cai. El desamparu. La miseria de vese inútil pal lladriellu y la fesoria. El descubrise ayenu al mundu del común. Pero nun podía siguir neses fabulaciones. Llegaba la hora de la ronda del controlaor de la ordenanza regulaora del tráficu. Los faltosos que curiaben del permisu d'estacionamientu na cai y élli nun lu tenía. ¡Dios, cómo los odiaba! Teníen más derechos los automóviles que élli. Como home, valía menos qu'ún d'aquellos inxenios tusidores. Y eso yera inxusto. Llevantose trabayeramente pa ver aprucir pel cercanu corneyal la chulesca figura del controlaor, gafes prietes y media sorrisa, quitando'l polvu al tolete que fundiría nel so costellame sinon entainaba pa esmucise fuera del so campu de trabayu.

DESHONORIS

L'infaustu día de la graduación foi increyible. Corría l'alcol perdayuri. Moces, a sueldu o non, y putos pasaben de manu en mano. Nenguna entepierna descansó. Aquello foi la mundial. Sin medía. Sangre enforma mozo como pa decatase del escesu. Encesa l'alarma de la superioridá, la purga exemplarizante garrolu inxeme de minga y alcol, tresvoláu y n'allorie. Cayeron-y fosties (non menos qu'a otros de la promoción) y la espulsión fulminante de la Potestes, paradóxicamente, primero de ser almitíu. Pesllada aquella puerta pa siempres yá nada tendría xacíu pa Mengue. La milicia solo espurriría-y la conderga de sabese fracasáu.

CORDOBEYOS.

Llamaba asina a los controlaores. Tamién podía llamalos gochonos pues había ún por corripia urbánico, pero gustába-y más lo de cordobeyos. Sonába-y inda más despreciatible y ofensible. Mengue nun se decatare d'ello, pero lo cierto ye que nesi cuerpu d'orde públicu fiscal había embalsao tolo que tarrecía de la inxusta sociedá de la Patria del Felechu que-y entorgare el ser feliz. Col correr del tiempu prescindió de la Potestes y la de la Civilia como oxetos odiables. En xeneral ellos nun-y molestaben. Esi poder esistía pa los comunes y élli, a aquelles altures de la vida nun pertenecía a ellos: yera invisible. Pero colos controlaores yera otru cantar. Aquellos castronos, vulgares comunes con gorreta de xenerale y enfotos de potesti, perseguíenlu de corripia unbánico en corripia urbánico obligándolu a andar tol día d'equí p'allá hasta que, rendíu, venía la nueche y el fin del control del estacionamientu. Namái entóncenes podía vencese al sueñu, entregase a la cansera pa pacificar baxo caxes y forgaxes de cartón nos pocos abellugos inmundos que reñía a aguarones y perros axabalinaos.

VENGATIBLE

Nunca nun escurriere en venganza sofisticao. Sabía qu'un día diba a fundir un pinchu en bandullu de cordobeyu y qu'alegaría xusta defensa nel so provechu énte 'l xuez que-y tocare. Pero la cosa prosperó cuando atopó una caxa de maera vacía, con etiqueta enlluxada, del Ministeriu Ofensivu. Yera de carbayu, de dos coldos de llargor y xubía ún, con dos agarraderes ferruñoses nos cabos. Conocía aquelles caxes y el golor que desprendía volviolu, d'esmenu, a los sos tiempos de la milicia. Sabía que yera d'esplosivos y nun s'estrañó gota por atopala na escumbriada na que caciplaba davezu en cata de daqué indefinío que-y sirviera pa llenar una, tamién, indefinía carencia. Depués de too, a dos kilómetros xacía l'abisíu calabre desamortizao del vieyu cuartel de la milicia, el Qiristo-Foros, sometíu a especulación urbanístico y renta político. N'ensoñación, l'arume dulzaplayo del nitrotoluenu remembró-y la química de la muerte. "¿Por qué non?", oyó na moyera. Élli sabía. ¿Por qué los demás nun diben saber que sabía? Aquellos castronos diben ver lo que valía Mengue.

XARDINOS.

Quien nun entruga esmolez menos. Y ser invisible tien munches ventaxes. El sacu de cincu kilos d'abonu KPN salió-y a cuenta porque taba n'ufierta. Necesitaba cazos, agua, fueu... nada estraordinario. Nun tendría C4 militar pero sí un deriváu del amonal mui arregladucu. Y taba xuro de que en cuatru corripies urbánicos a l'arrodiada diben a oyelu. L'esplosivu falaría por élli.

Agua destilao pa bateríes eléctriques d'auto. Alcol absoluto. L'éter costo-y más trabayu atopalo pero una vez fecho ello, camudó de manos nun xuasús tres una bona obra d'engañifa y distraimientu. Gamuya, cartón, papel, mestrizu. Abollaos cazos d'aluminiu y un par de vasos de Duralex vieron la destilación del espíritu vengatible. Cuidosu, Mengue sedimentó la pastia del poder y la xusticia. Pero necesitaba un fulminante. Y un temporizaor. Y un continente amañosu pa facer lo que debía facer.

La indispensable basoria dio-y lo que necesitaba. Un vieyu telefonín de Nokia nuna caxa que tenía, tamién, cargador y pila. Pasó un día enteru cargando la pila nun llavabu públicu. Tuvo de facer muncho esparaván pa que lu dexaren como barrenáu, inofensivu. achucháu a la taza del retrete. Demientres, el sabiu empate de filos elléctricos enerxizaba 'l telefonín.

BIEN

Elixó la cai Eyaculatio, la más viviego del llugar. A eses hores, por embargu, solo cargaben los atroxaderos de pubs, discos y unes cuantes sidreríes enxertaes na modernidá del escanciaor homocinéticu. Al abellu de la solombriega antoxana del númberu 157 de la cai vio venir al controlaor de turnu. Nun intre supo quién yera. Sí, aquél castrón yera Vacaloria (ignoraba 'l so nome de home, si ye que, aquello, merecía la condición de talu), un cachu carne grande n'anchor y untu, d'amplia frente y tovía mayor pilforrez. "Francamente prescindible" díxose Mengue con media sorrisa y boca ensucha.

Tres les negres gafes, Vacaloria acusbiaba, ceremoniosu, los xustificantes d'estacionamientu nos vehículos de la cai. Con esi aire de desafuegu propiu d'autoridá emprestada por gorreta y correaxe paramilitares, ximielgábase tou enchipáu con pasu fongo y figura tremoso pola aberración óptico del calor desapegando d'asfaltu calecío. A cachos, paraba y abangaba sobre el cristal guardafocicos. Miraba y remiraba y, más de lo esperable, podía vese cómo-y prestaba pola vida desapartar el cauchu llimpiaor del auto pa llantar l'oficiu de denuncia que-y aseguraría mayores ingresos mensuales sobre 'l salariu mínimu que-y garantizaba 'l gobiernu de la ciudá.

Unos coches más alantre, y más atrás, del que tenía el regalu pa Vacaloria, Mengue mangó caxines y cartonucos vacíos de tabacu, golosines y otres porcancies. Poro, cuando 'l controlaor algamó l'altor del vehículu, un Avtovaz-3.1416 (conocíu popularmente como "PI"), nun reparó na puerca caxina de cigarrinos turcos aromatizaos a la bergamota que taba prisionera del cauchu llimpiar del guardafocicos. Vacaloria namai adicó na falta de cobertura horario del xustificante d'estacionamientu. Sorrió al esrabetar, cola mano isquierda, el cachu de cinta de papel continu que costituía l'oficiu de denuncia cuspíu pola máquina ad hoc. Cola derecha llevantó el cauchu un poquiñín, abondo como pa calar la denuncia. Abondo como pa cerrar el circuitu del fulminante.

EPIDEMIA.

Llevaben recoyíos más de venti parez de zapatos, colos sos respeutivos pies y piernes, como únicu resclavu identificable d'otros tantos controlaores. Una epidemia. Un desesperu. L'españíu solo dexaba aquello incólume. El comisariu Sariu, de la Faza de lo Criminoso de la Subestación de Seguranza, nun tenía tiempu nin pa mexar. Tolos díes llamaben de la capital y nada había pa parar aquello. Los controlaores taben en fuelga y los ingresos de la ciudá caíen na estaya del tributu por estacionamientu en zona O.R.A. Los seguros nun cubríen los daños. El vieyu comisariu xefe, Camaleo Sanctus, taba a un xuasús d'infartar...

Demientres, Mengue gloriaba tranquilu nes cais. De la xusticia.

Costante Álvarez

No hay comentarios: